„Vă reamintim că urmare a sistării încălzirii de către ECOGEN THERM SRL, în data de 02.04.2019 într-un mod abuziv și fără temei legal”

    Așa cum am informat cetățenii municipiului Buzău racordați încă la sistemul centralizat de termoficare, săptămâna aceasta se va relua furnizarea apei calde.

    Vă reamintim că urmare a sistării încălzirii de către ECOGEN THERM SRL, în data de 02.04.2019 într-un mod abuziv și fără temei legal, Primăria împreună cu regia autonomă au fost nevoite să găsească variante alternative de alimentare cu energie termică.

Această inițiativă s-a dovedit a fi una corectă și obligatorie, deoarece câteva luni mai tîrziu, aceeași entitate juridică ECOGEN(CET), la fel de neîntemeiat și folosind metode de dezinformare din perioada de tristă amintire, lasă buzoienii și fără apă caldă.

 

De altfel, în ultimul an a reieșit dorința imperativă a producătorului de energie termică de a crea momente de criză, care să conducă la oprirea în prima fază a încălzirii, iar din 21.08.2019 și a apei calde în municipiul Buzău.

Foarte posibil ca motivele reale de găsire a fel de fel de vinovați, sunt de fapt datoriile uriașe ale ECOGEN către furnizorul de gaze, cu mult mai mari față de facturile neachitate ale regiei autonome sau cele invocate din neaprobarea tarifului în Consiliul Local Buzău. 

Probabil și biletul la ordin în valoare de 1,6 milioane de euro, scadent la începutul anului viitor, a determinat producătorul de energie să recurgă la abuzuri, șantaj, rezilierea unilaterală a contractului, încât plată să fie făcută de către Primăria Buzău, garant al creditului angajat de ECOGEN în anul 2008.

Este de notorietate faptul că termoficarea centralizată a devenit o armă folosită împotriva actualului edil, ce nu a mai tolerat hemoragia din banii publici.

 

Date fiind cele prezentate, am fost nevoiți într-o perioadă extrem, extrem de scurtă, să finalizăm lucrările de montare și punere în funcțiune a unui cazan de 10 Gcal la PT4 – Dorobanți, care au presupus pe lângă un șir lung de termene în instanță, proiectare, mutarea cazanului, branșament de gaz, refacerea instalațiilor electrice, autorizări, licențe, etc.

Să nu uităm că ECOGEN a pus toate piedicile posibile încât cazanul de 10 Gcal, ce aparținea municipalității, să nu poată fi relocat din incinta CET în PT4, acesta fiind principalul motiv pentru care există aceste întârzieri în reluarea furnizării apei calde.

Urmare unor speculații apărute în spațiul public, vă asigurăm că au fost respectate toate impunerile legislative referitoare la mediu și ale nivelului de zgomot. 

De altfel echipamente similare sunt deja funcționale atât în Buzău(CT1, 2, 4 și 5) cât și în țară.

 

asigurăm că se depun eforturi uriașe pentru asigurarea apei calde menajere și a încălzirii, celor aproximativ 6000 de apartamente aflate în această situație.

 

Vă mulțumim pentru întelegere!

 

                                             Director General 

                                               Aurel Gubandru

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul
Introduceți numele